Çocuklarla Felsefe Uygulayıcı Eğitimi / 27 Ekim 2018

Kayıt

Çocuklarla Felsefe Uygulayıcı Eğitimi
Eğitim, “Philosophy with Children” (PwC) olarak bilinen “Çocuklarla Felsefe” (ÇF) yöntem ve teknikleriyle tanışmak, derinleşmek, eğitim ortamında uygulamak isteyenlere yöneliktir.
Eğitime katılanlar, ÇF Uygulayıcı Eğitimi Katılım Belgesi almaya hak kazanırlar.

AÇIKLAMA
Çocuklarla Felsefe (Philosophy with Children – PwC) ya da Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy for Children – P4C) yöntemi, 1970’lerde Lipman tarafından geliştirilir. İlerleyen süreçte teorik çerçeveye uygun okullarda kullanılabilecek içerikler üretilir ve yöntem yaygınlaşır. P4C yani Philosophy for Children diye kavramsallaşan çocuklar için felsefenin temelini Sokratik Yöntem oluşturur. Temel aksiyomu, çocukların filozofça sorular sorup felsefe yapabileceğidir.

KATILIMCI PROFİLİ
* Örgün ve yaygın eğitimde çalışan ve/veya aday eğitimciler
* Çocuklarla ve gençlerle çalışanlar, konuya ilgi gösteren meslekten ve/veya meslekten olmayan eğitimciler
* Çocuklarla Felsefe alanına ilgi duyanlar

AMAÇ
a. Eğitim yöntemini, ortamını ve öznelerini yeniden tanımlamak; eğitimcileri, Philosophy with Children (PwC) / Çocuklarla Felsefe (ÇF) metodolojisiyle tanıştırmak; PwC/P4C uygulama örnekleriyle buluşturmak; eğitim ortamını paylaşan özneleri, etkin biçimde sürece dâhil ederek PwC/P4C yöntemini deneyimletmek
b. Katılımcı öğretmenleri, sormak edimini güçlendirici, düşünme, muhakeme yeteneğini geliştirip derinleştirici etkileri olan “çocuklarla felsefe” metodolojisinin kuramsal ve uygulama temelleriyle tanıştırmak
c. Eğitimcileri “çocuklarla felsefe” alanıyla tanıştırarak mesleki donanımlarına yeni bir perspektif kazandırıp öğretmenlik becerilerini güçlendirmek

ÇERÇEVE
a. Kuramsal ve uygulama olarak iki temel aks üzerine kurulu programın başında, esnasında ve sonucunda daha çok nitel olmasına özen gösterilen ölçme teknikleri uygulanır. Uygulayıcı eğitimi olması nedeniyle öğretmenlik uygulamaları ya da pedagojik uygulamalara da yer verilir.
b. Kuramsal paylaşımların yapıldığı atölyelerde kavramsal bir çerçeve sunulur. Uygulama ayağında “çocuklarla felsefe” örnekleri ele alınır.
c. Eğitim, Türkçe ve uluslararası literatürdeki aktüel içerikler ve örnekler temele alınarak verilir.
d. Uygulama eksenli olan eğitimde, katılımcıların atölyedeki örneklerden yola çıkarak eğitim içerikleri oluşturmaları sağlanır. Eğitim içeriklerinin katılımcılarla interaktif şekilde istişare edilerek belirlenip geliştirilmesi bir ilke olarak gözetilir.

PROGRAM & ATÖLYE SÜRECİ
İki bölüm ve dört oturumdan oluşacak atölyenin ilk yarısında konuya dair kuramsal bir çerçeve sunulur. İkinci yarıda “çocuklarla felsefe” örnekleri ele alınır. Literatürdeki örnekler paylaşılır. Örnek atölye çalışmaları yapılır. Eğitim içerikleri, katılımcılarla interaktif şekilde istişare edilerek oluşturulur ve sunulur; her katılımcı kolaylaştırıcılığı deneyimler; değerlendirmeler kritik ve oto-kritik olarak yapılır.

AYRINTILAR
* Çalışma, 20 kişi ile sınırlıdır.
* Katılım ücreti 250,00 TL’dir. (İşsizler ve öğrenciler için %50 indirimlidir.)
* Başvuruda kayıt sırası esastır.
* Katılımcılara “katılım belgesi” verilir.
* Etkinlik için alt sınır 10 kişidir.
* İptal ve/veya ertelemelerde ücret iadesi yapılır.
* Çay & kahve ve atıştırmalıklar ikram edilir.

ÖDEME
Opus Noesis Danışmanlık Ltd.
T. İş Bankası, Heybeliada Şubesi
Şube Kodu – Hesap No: 1023-0332662
IBAN: TR30 0006 4000 0011 0230 3326 62

Yapı Kredi Bankası, Gümüşsuyu Şubesi
Şube Kodu – Hesap No: 276 – 51870515
IBAN: TR67 0006 7010 0000 0051 8705 15

Kredi Kartı ile ödeme yapmak için: www.opusnoesis.com.tr
(Fatura talep edenlerin, tüzel kişilik ise fatura bilgileri, değilse T.C. kimlik numarası ve adres bilgilerini paylaşmaları gerekmektedir.)

KAYIT
+90 212 972 22 72 & +90 542 380 20 30 no’lu telefonlarını arayarak ya da ödeme belgesini opus@opusnoesis.com.tr adresine göndererek kayıt işleminizi tamamlayabilirsiniz.

ADRES
Teşvikiye Mahallesi Ahmet Fetgari Sokak Niyagara Apt. No: 32/10 Nişantaşı – İstanbul
_________________________
ÖZEGEÇMİŞ / V. Metin Bayrak
Felsefe, “alternatif eğitim”, mimarlık ve sanatala ilgileniyor. Lisede başlayan felsefe okumalarını, lisans ve yüksek lisans düzeyinde eğitim alarak sistematik hale getirir. “cross-diciplinary” yaklaşımıyla klavyeye aldığı “yazılamalar”ını ulusal ve uluslararası sempozyumlar, çeşitli dergiler ve portallar yanında kişisel blogu yoluyla kamusallaştırmaya çalışıyor. Çalışma alanlarıyla ilgili eğitimler ve atölye çalışmaları yapıyor. Ulusal ve uluslararası pek çok sivil toplum kuruluşu gönüllüsü bir aktivist olarak hayata dokunmaya çabalıyor. Profesyonel hayatını, bağımsız olarak sürdürüyor.
Dahası: Googleable

Kayıt

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir