8-9 Şubat 2019 / Çocuklarla Felsefe Başlangıç Seviyesi

Kayıt

 

8-9 Şubat 2019, Çocuklarla Felsefe Başlangıç Seviyesi
Çocuklarla Felsefe Başlangıç Seviyesi
Çocuklarla Felsefe Başlangıç Seviyesi Eğitimi, “Philosophy with Children” (PwC) olarak bilinen “Çocuklarla Felsefe” (ÇF) yöntem ve teknikleriyle tanışmak, derinleşmek, eğitim ortamında uygulamak isteyenlere yöneliktir.
Eğitime katılanlar, ÇF Kolaylaştırıcı Eğitimi (Başlangıç Seviyesi) Katılım Belgesi almaya hak kazanırlar.
AÇIKLAMA
Çocuklarla Felsefe (Philosophy with Children – PwC) ya da Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy for Children – P4C) yöntemi, 1970’lerde Lipman tarafından geliştirilir. İlerleyen süreçte teorik çerçeveye uygun okullarda kullanılabilecek içerikler üretilir ve yöntem yaygınlaşır. P4C yani Philosophy for Children diye kavramsallaşan çocuklar için felsefenin temelini Sokratik Yöntem oluşturur. Temel aksiyomu, çocukların filozofça sorular sorup felsefe yapabileceğidir.
KATILIMCI PROFİLİ
* Örgün ve yaygın eğitimde çalışan ve/veya aday eğitimciler
* Çocuklarla ve gençlerle çalışanlar, konuya ilgi gösteren meslekten ve/veya meslekten olmayan eğitimciler
* Çocuklarla Felsefe alanına ilgi duyanlar
AMAÇ
a. Katılımcıları, sormak edimini güçlendirici, düşünme, muhakeme yeteneğini geliştirip derinleştirici etkileri olan “çocuklarla felsefe” metodolojisinin kuramsal ve uygulama temelleriyle tanıştırmak
b. Katılımcıları “çocuklarla felsefe” alanıyla tanıştırarak mesleki donanımlarına yeni bir perspektif kazandırıp eğitimcilik becerilerini güçlendirmek
c. Katılımcıları, PwC/P4C uygulama örnekleriyle buluşturmak; etkin biçimde sürece dâhil ederek PwC/P4C yönteminde derinleşmelerine olanak yaratmak
d. Katılımcılara, atölyenin tasarım, uygulama ve değerlendirme olarak bütün süreçlerini aşama aşama öznesi olacakları bir süreçle deneyimletmek
ÇERÇEVE
a. Kuramsal ve uygulama olarak iki temel aks üzerine kurulu programın başında, esnasında ve sonucunda daha çok nitel olmasına özen gösterilen ölçme teknikleri uygulanır. Uygulayıcı eğitimi olması nedeniyle öğretmenlik uygulamaları ya da pedagojik uygulamalara da yer verilir.
b. Kuramsal paylaşımların yapıldığı atölyelerde kavramsal bir çerçeve sunulur. Uygulama ayağında “çocuklarla felsefe” örnekleri ele alınır.
c. Eğitim, Türkçe ve uluslararası literatürdeki aktüel içerikler ve örnekler temele alınarak verilir.
d. Uygulama eksenli olan eğitimde, katılımcıların atölyedeki örneklerden yola çıkarak eğitim içerikleri oluşturmaları sağlanır.
PROGRAM & ATÖLYE SÜRECİ
Çalışma, İki gün ve sekiz oturumdan oluşur. İlk gün, Çocuklarla Felsefe, kuramsal açıdan ele alınır; literatürden örnekler paylaşılır; örnek bir atölye çalışmsı yapılır.
İkinci gün, katılımcılar, birinci günün ardından paylaşılan atölye formlarını baz alarak en az iki atölye tasarlarlar. Sabahki ilk oturumda grup çalışmalarıyla atölye tasarımları kritik edilir; ikinci, üçüncü ve son oturumlarda, her katılımcı kendi atölyesinin kolaylaştırıcsı olur. Her atölye örneğinin ardından değerlendirmeler yapılır. Eğitimde her katılımcı kolaylaştırıcılığı deneyimler; değerlendirmeler kritik ve oto-kritik olarak yapılır.
AYRINTILAR
* Çalışma, 20 kişi ile sınırlıdır.
* Katılım ücreti 600,00 TL’dir. (İşsizler ve öğrenciler, %50 indirimle katılabilirler.)
* Başvuruda kayıt sırası esastır.
* Katılımcılara “katılım belgesi” verilir.
* Etkinlik için alt sınır 10 kişidir.
* İptal ve/veya ertelemelerde ücret iadesi yapılır.
* Çay & kahve ve atıştırmalıklar ikram edilir.
ÖDEME
Opus Noesis Danışmanlık Ltd.
T. İş Bankası, Heybeliada Şubesi
Şube Kodu – Hesap No: 1023-0332662
IBAN: TR30 0006 4000 0011 0230 3326 62
Kredi Kartı ile ödeme yapmak için: www.opusnoesis.com.tr
(Fatura talep edenlerin, tüzel kişilik ise fatura bilgileri, değilse T.C. kimlik numarası ve adres bilgilerini paylaşmaları gerekmektedir.)
KAYIT
+90 212 972 22 72 & +90 542 380 20 30 no’lu telefonlarını arayarak ya da ödeme belgesini opus@opusnoesis.com.tr adresine göndererek kayıt işleminizi tamamlayabilirsiniz.
ADRES
Teşvikiye Mahallesi Ahmet Fetgari Sokak Niyagara Apt. No: 32/10 Nişantaşı – İstanbul
KOLAYLAŞTIRICILAR
Riella Morhayim & Veli Metin
_________________________
Riella Morhayim
Boğaziçi Üniversitesi-Felsefe (BA), IDC Hertzeliya-Organizasyon Psikolojisi (MA) & Tel Aviv Üniversitesi-Felsefe (MA).
2008 yılından bu yana, Felsefi Danışmanlık ve Uygulamaları hakkında İsviçre, Türkiye, Hollanda, Fransa ve İsrail olmak üzere birçok eğitime ve konferansa konuşmacı olarak katıldım. Bu branştaki önemli profesörlerden Kanadalı Peter Raabe, Fransız Oscar Brenifier, Amerikalı Lou Marinoff ve Avustralyalı Christos Iliopoulos’un öğrencisi olma onuruna eriştim. 2015’te 12 farklı ülkeden 18 kadın felsefi danışmanın yer aldığı Lexington Yayınevi’nden çıkan “Felsefe Danışmanlığı’nda Kadınlar” (Women in Philosophical Counseling: The Anima of Thought in Action) adlı kitapta makalem yayınlandı.
Birkaç senedir “Unlocking Practices” (Kilit Açıcı Uygulamalar) adı altında felsefeyi kişisel gelişim ve problem çözme tekniği olarak uygulamaktayım. Çocuklar, öğrenciler, eğitimciler ve birçok meslek dalından çalışanlar ve yöneticiler ile Felsefi Danışmanlık yapıyorum. İngilizce, Türkçe ve İbranice olmak üzere 3 dilde kişiler, gruplar, şirketler ve kurumlar ile çalışıyorum. Gizliliği esas alarak uyguladığım felsefi danışmanlık ve uygulamaları son dönemde, telefon ve görüntülü Skype görüşmeleri sayesinde Avustralya, Güney Afrika, İngiltere, Türkiye ve Amerika’da yaygınlığını daha da arttırmaktadır. Böylece bütün dünyadaki danışanlarım ile felsefe bilgeliğinin gelişimine hizmet etmekteyim.
Veli Metin
Felsefe, “alternatif eğitim”, mimarlık ve sanatala ilgileniyor. Lisede başlayan felsefe okumalarını, lisans ve yüksek lisans düzeyinde eğitim alarak sistematik hale getirir. “cross-diciplinary” yaklaşımıyla klavyeye aldığı “yazılamalar”ını ulusal ve uluslararası sempozyumlar, çeşitli dergiler ve portallar yanında kişisel blogu yoluyla kamusallaştırmaya çalışıyor. Çalışma alanlarıyla ilgili eğitimler ve atölye çalışmaları yapıyor. Ulusal ve uluslararası pek çok sivil toplum kuruluşu gönüllüsü bir aktivist olarak hayata dokunmaya çabalıyor. Profesyonel hayatını, bağımsız olarak sürdürüyor.
Dahası: Googleable
Kayıt

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir