Atölye Tasarımı ve Yönetişimi / 20 Ekim 2019

Bu eğitim, “sınıf” yerine “atölye”yi; “yönetim” yerine “yönetişim”i koyuyor. Atölye Yönetişiminin kuramsal temelleri yanında atölye tasarımıyla ilgili pratik örneklerin de yer aldığı eğitimle sizi Opus Noesis’in öğrenme yolculuğuna bekliyoruz.
Çünkü eğitimin sınıfarı, okulları aştığı bir dönemde öğreneni oyuna dahil etmeyen klasik yöntemler artık işlemiyor.

AÇIKLAMA
Klasik eğitim anlayışında öğrenenin bilgi kaynağı öğretmenken şimdi, çok çeşitlenmiş, uyaran sayısı artmış, bilgi kaynakları çeşitlenmiştir. Bilgi kaynaklarının çeşitlenmesiyle öğreticinin etkisinin azalması eşzamanlı işleyen olgular olarak yaşanmakta. Bu da geleneksel eğitim ortamının cisimleşmiş hali olan sınıfı ve sınıf yönetimini sorgulamayı zorunlu kılmakta. Günümüz eğitim yaklaşımları, “öğrenmeyi öğrenme” ilkesini temele alarak “öğrenen merkezli” yaklaşımların başarıyı artırdığını göstermekte. Sınıf Yönetimi, geleneksel anlayışı tekrar ederken Atölye Yöneti(şi)mi, günümüz öğrencilerinin taleplerine, ruhlarında daha fazla karşılık bulmaktadır. Sınıftan Atölyeye adlı seminerde, kuramsal olarak söz konusu değişimin, dönüşümün felsefi arkaplanı ifşa edilip temellendirilecektir.

İngilizce “good governance” kavramı, yaşayan Türkçede “yönetişim” kavramıyla karşılanmakta. Yönetim ilişkisinin interaktif kılınıp süreci hiyerarşik bir yapılanmaya hapsetmeyen ilkeselliğini tarif eder. Atölye ile merkezsizleş(tiril)en eğitim ortamıyla, öğrencilerin eğitim sürecine etkin katılımına olanak sağlayan önkoşullar sağlanmış olur. Etkin bir atölyenin yönetim yerine yönetişimi tesis edebilecek kolaylaştırıcılarla olanaklı olduğu varsayımından yola çıkılarak, yönetişimin ilkelerine odaklanılarak çağın öznelerinin katılımcılık taleplerine cevap verebilecek etkin bir sürecin kuramsal temelleri serimlenmeye çalışılacaktır.

ODAK
Statüko, paradigma, modernizm, tüketici, marketizasyon, ürünleş(tir)me, örgütlenme, yatay eksenli ilişki, özgürlük, etik yaklaşım, geleneksel eğitim, alternatif eğitim, 3. nesil eğitim, öğrenme yoldaşlığı

AMAÇ
Eğitim ortamının bütün öznelerini ektin biçimde sürece dâhil eden yönetişim (good governance) temelli atölye anlayışı ve süreçlerini, eğitimcilerle paylaşmak

KATILIMCI
* Örgün ve yaygın eğitimdeki eğitimciler
* Öğrenciler, öğretmenler, öğretmen adayları
* Alana ya da konuya ilgi duyanlar

ATÖLYE SÜRECİ
İki bölüm ve dört seanstan oluşacak atölyenin ilk yarısında konuya dair kuramsal bir çerçeve sunulur. İkinci yarı, “atölye” örnekleri deneyimlenir. İkinci bölümün ilk seansı, literatürdeki atölye örneklerin paylaşılmasına; son bölümüyse katılımcıların atölyedeki biçimlerinden yola çıkarak kendi alanlarında eğitim içeriği oluşturmalarına ve uygulamalarına ayrılmıştır. Atölyeler, katılımcılarca kolektif şekilde üretilir, bireysel sunulur; değerlendirmeler kritik ve oto-kritik şeklinde yapılır.

AYRINTILAR
* Çalışma, 20 kişi ile sınırlıdır.
* Katılım ücreti 300,00 TL’dir. (İşsizler ve öğrenciler, %50 indirimle katılabilirler.)
* Başvuruda kayıt sırası esastır.
* Katılımcılara “katılım belgesi” verilir.
* Etkinlik için alt sınır 10 kişidir.
* İptal ve/veya ertelemelerde ücret iadesi yapılır.
* Çay & kahve ve atıştırmalıklar ikram edilir.

ÖDEME
Opus Noesis Danışmanlık Ltd.
T. İş Bankası, Heybeliada Şubesi
Şube Kodu – Hesap No: 1023-0332662
IBAN: TR30 0006 4000 0011 0230 3326 62

Kredi Kartı ile ödeme yapmak için: www.opusnoesis.com.tr
(Fatura talep edenlerin, tüzel kişilik ise fatura bilgileri, değilse T.C. kimlik numarası ve adres bilgilerini paylaşmaları gerekmektedir.)

KAYIT
+90 212 972 22 72 & +90 542 380 20 30 no’lu telefonlarını arayarak ya da ödeme belgesini opus@opusnoesis.com.tr adresine göndererek kayıt işleminizi tamamlayabilirsiniz.

ADRES
Teşvikiye Mahallesi Ahmet Fetgari Sokak Niyagara Apt. No: 32/10 Nişantaşı – İstanbul
_________________________
KOLAYLAŞTIRICI / Veli Metin
Felsefe, “alternatif eğitim”, mimarlık ve sanatala ilgileniyor. Lisede başlayan felsefe okumalarını, lisans ve yüksek lisans düzeyinde eğitim alarak sistematik hale getirir. “cross-diciplinary” yaklaşımıyla klavyeye aldığı “yazılamalar”ını ulusal ve uluslararası sempozyumlar, çeşitli dergiler ve portallar yanında kişisel blogu yoluyla kamusallaştırmaya çalışıyor. Çalışma alanlarıyla ilgili eğitimler ve atölye çalışmaları yapıyor. Ulusal ve uluslararası pek çok sivil toplum kuruluşu gönüllüsü bir aktivist olarak hayata dokunmaya çabalıyor. Profesyonel hayatını, bağımsız olarak sürdürüyor.
Dahası: Googleable

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir