top of page

Hayata Dokunanlar ...

Opus Noesis, felsefeyi, yaÅŸama bilgeliÄŸi perspektifiyle yolu felsefeyle kesiÅŸen,

uygulamalı felsefeye zihinlerinden çok gönüllerini vermiÅŸ,

yaÅŸama biçimine dönüÅŸtürmüÅŸ,

muradları toplumsal esenlik olanlarla üretip paylaşıyor... 

chris-man-jqfPQWxWyW0-unsplash_edited.jpg

1972 yılında Ä°zmir’de doÄŸdu. Orta ve lise öÄŸrenimini Bornova Anadolu Lisesinde tamamladı. 1994 yılında Orta DoÄŸu Teknik Üniversitesi Psikoloji bölümünü bitirdi. 2007 yılında Ege Üniversitesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Psikiyatri Bölümünün açmış olduÄŸu Uygulamalı Klinik Psikoloji Yüksek lisans programını tamamladı.

 

Anne Çocuk EÄŸitim Vakfının (AÇEV) geliÅŸtirdiÄŸi Anne Destek Programı eÄŸitici eÄŸitimini tamamlayarak Anne Destek Programı uygulayıcısı olmuÅŸtur. 2014 yılında Montesori eÄŸitmenlik eÄŸitimini tamamlayarak Montesori eÄŸitmeni ünvanını almıştır.  

​

Yaklaşık on yıldır Transaksiyonel Analiz kuramı temelli eÄŸitim ve danışmanlık yapmaktadır Pedagoji, iletiÅŸim, eÄŸitim ,aile, kadınlar ve çocuklar, ekip kurma. açık iletiÅŸim ve çözüm odaklı bakış açısını geliÅŸtirme ve yaygınlaÅŸtırma ve toplumsal dayanışma projeleri geliÅŸtirme baÅŸlıca ilgi alanlarıdır. Bu konularda ilgili topluluklarla eÄŸitimler, çalışmalar yürütür. Kadın ve çocuk çalısmalarının toplumsal dönüÅŸümdeki önem ve önceliÄŸine, dayanışma ve demokratik kültüre inanır.

Alev DumanoÄŸlu

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
Alev Dumanoglu
daniele-levis-pelusi-lFOizXw39kE-unsplash_edited.jpg

ÇocukluÄŸundan beri felsefe, edebiyat ve sanat alanlarına olan ilgisi,

önce lisans ve yüksek lisansını Sosyoloji (Edebiyat Sosyolojisi ve Çocukluk Sosyolojisi) alanında,

daha sonra doktorasını Felsefe (Çocuklar için Felsefe) alanında devam ettirerek,

çeÅŸitli eÄŸitim kurumlarında farklı yaÅŸlarda çocuklarla çalışmıştır.


Åžiirleri ve yazıları çeÅŸitli dergilerde yayınlanmıştır.
“Çocukluk, Oyun ve Oyuncak: Sosyo-Kültürel Bir Analiz” adlı kitabın yazarıdır.

Uzun yıllar çocuklarla çalıştıktan sonra, eÄŸitim içerisindeki eksiklikleri dert edinerek 2012’de Empatika Çocuk DoÄŸa, Sanat, Bilim ve Felsefe Atölyesi’ni kurmuÅŸtur.

Çocuklar için Felsefe yöntemiyle yine aynı yıl tanışmış, o yıldan bu yana, Çocuklar için Felsefe alanında kuramsal ve uygulama çalışmaları yapmaya devam etmiÅŸtir.

 

2017’de kurum adı Empatika KiÅŸisel GeliÅŸim Merkezi olarak deÄŸiÅŸtirilmiÅŸtir.

Çocuklarla Felsefe, Yaratıcı Yazarlık ve Yaratıcı Okuma atölyeleri gerçekleÅŸtirmekte,

hem kurum içi hem kurum dışı bu atölyelerin yürütücülüÄŸünü yapmaktadır.

 

Çocuklar Ä°çin Felsefe yöntemini, bütün atölye programlarına uyarlayarak “düÅŸünen, sorgulayan, üreten çocuk” yaklaşımıyla atölyeler yürütmeye devam etmektedir.

Fulya Sormaz ÖÄŸüt

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
chris-man-jqfPQWxWyW0-unsplash_edited.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

2009 yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Felsefe Bölümünden mezun olur.  2012 yılında Süleyman Demirel Üniversitesi’nde “Etik-Siyaset Ä°liÅŸkisi Bakımından Aristoteles ve Machiavelli” konu baÅŸlıklı çalışmasıyla Felsefe Yüksek Lisans, 2017’de Hacettepe Üniversitesi’nde “Özgürlük Kavramını Yeniden DüÅŸünmek: Kant ve Arendt’te Etik ve Politik Bir Sorun Olarak Özgürlük” baÅŸlıklı teziyle Felsefede Doktora derecesini alır.  2019 yılında Kırklareli Üniversitesi’nde Doktor ÖÄŸretim ÜyeliÄŸine atanır. 

 

Halen Kırklareli Üniversitesi Felsefe Bölümünde Felsefeye GiriÅŸ, Felsefenin Temel Kavramları, Platon, Etik, Ahlak Felsefesi, Kant’ın Ahlak Felsefesi, Ä°nsan Felsefesi alanlarında dersler vermektedir. 

 

2020’de  tanıştığı “Çocuklarla Felsefe” alanında eÄŸitimler alır. 2021’den bu yana Opus Noesis’in KolaylaÅŸtırıcı EÄŸitimlerinde eÄŸitimci, atölye çalışmalarında kolaylaÅŸtırıcı olarak yer almaktadır. 


ÖzgürlüÄŸe Yazgılı Olmak: Sartre’ın VaroluÅŸ Felsefesinde Özgürlük DüÅŸüncesinin EleÅŸtirisi (Asos Journal, 2017), Hartmann’da DeÄŸer ve DeÄŸerlendirme Problemi (Kilikya Felsefe Dergisi, 2017), Erdemli Bir Siyasetin Olanaklılığı Üzerine: Aristoteles ve Machiavelli’de Etik ve Siyaset Ä°liÅŸkisi (Arkhe-Logos Felsefe Dergisi, 2017), Ä°steme ÖzgürlüÄŸünden Eylem ÖzgürlüÄŸüne: Kant’ın Özgürlük GörüÅŸü (Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 2018), Aristoteles’te Pratik Bilimlerin DeÄŸeri (ViraVerita E- Dergi, 2019), Platon Felsefesinde “Ä°yi” Ä°deasının Yöneten ve Yönetilen Ä°liÅŸkisindeki Ahlaki Rolü (Toplum ve Siyaset Felsefesi Dergisi, 2022), Kant’ın Ahlak Tasavvuru ve Mutluluk Ahlakına YönelttiÄŸi EleÅŸtiriler (Türkiye Kant TopluluÄŸu Dergisi, 2022) makaleleri yayımlanmıştır.

Elif Çetinkıran

daniele-levis-pelusi-lFOizXw39kE-unsplash_edited.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

Melek Büber

1999 yılında Manisa’da doÄŸar. ÇocukluÄŸundan bu yana sivri soruları olan ve hep meraklı biri olarak tanınır. Merakının törpülenmemesi, bilakis körüklenmesi amacıyla felsefe okumaya karar verir.  2017’de Ä°stanbul Üniversitesi’nde baÅŸladığı Felsefe öÄŸrenimini 2021’de tamamlar. Felsefeye Aydın Adnan Menderes Üniversitesi’nde yüksek lisans seviyesinde devam ediyor. Aynı zamanda ikinci üniversite kapsamında Ä°stanbul Üniversitesi Çocuk GeliÅŸimi alanında lisans öÄŸrenimi görüyor. Zihin Felsefesi, Bilim Felsefesi, Dil Felsefesi, Yapay Zeka ve Uygulamalı Felsefe üzerine çalışıyor. 

Felsefenin teorik alanın yanında pratik alanda da ele alınması ve herkes için olması motivasyonuyla Çocuklarla/Topluluklarla Felsefe (P4wC) KolaylaÅŸtırıcı EÄŸitimi aldı. P4wC’nin iÅŸbirliÄŸine dayanan diyaloglarla ilerleyen felsefi sorgulama yöntemi, bu alan üzerinde çalışmasının nedenler iarasında. Halihazırda Opus Noesis’te Yapay Zekaya Felsefeyle Bakmak atölyesinin tasarım ve kolaylaÅŸtırıcılığını yapmaktadır.

chris-man-jqfPQWxWyW0-unsplash_edited.jpg

Ä°stopmotion Çocuklarla Sinema Atölyeleri yönetmeni ve 

CANLAN! Çocuklarla Sinema kitabı yazarı.

 

Günümüzün en etkili anlatım biçimlerinden biri olan ve tüm sanatların bir bileÅŸkesi diyebileceÄŸimiz sinemayı daha da yaygınlaÅŸtırarak çocuklarla buluÅŸturmak ve onların yalnızca izleyici olarak deÄŸil film yapım sürecini birlikte tamamlayarak ufuk açıcı bir deneyim edinmelerini saÄŸlamak amacıyla çeÅŸitli okul, kurum, festival ve etkinliklerde atölyeler düzenliyor. Böylece çocuklar, atölyeler sonunda, sinema konusunda temel bilgiler edinmenin yanı sıra, hayata dair soru sorabilecekleri ve yanıtlar üretebilecekleri yeni bir ifade biçimiyle de tanışmış oluyorlar.

 

Ayrıca, bu alanda 20 yıla yakındır edindiÄŸi deneyimi CANLAN! Çocuklarla Sinema (Stopmotion) kitabıyla somutlaÅŸtırdı. Kitapta bir stopmotion film yapım süreci, hazırlık aÅŸamasından filmin izleyiciyle buluÅŸmasına dek ele alınıyor. Böylelikle çocukların kendi filmlerini daha kolay yapmaları mümkün oluyor. Kitap, alanında yayımlanan ilk Türkçe kaynak.

GürÅŸat Özdamar

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
daniele-levis-pelusi-lFOizXw39kE-unsplash_edited.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

Harun Tepe

1978 yılında Hacettepe Üniversitesi Sosyoloji Bölümü'nden mezun oldu. 1985'te Hacettepe’de Felsefede Yüksek Lisans ve 1990'da Felsefede Doktora derecesini aldı. 1990-1991 yılları arasında Johannes Gutenberg Üniversitesi'nde doktora sonrası araÅŸtırmalar yaptı. 1991’de yardımcı doçent, 1993 yılında felsefede doçent; 2002'de profesörlük kadrosuna atandı. 2018’de Toronto Üniversitesi’nde Misafir ÖÄŸretim Üyesi olarak araÅŸtırmalar yaptı. Halen Hacettepe Üniversitesi Felsefe Bölümü'nde ve Ä°nsan Hakları Anabilim dalında Etik, Ä°nsan Felsefesi ve Ä°nsan Hakları gibi dersler vermektedir. 

​

ÇoÄŸu felsefe dergilerinde yayımlanmış yazıları yanında, Etik ve Metaetik (1992) ve Platon'dan Habermas'a Felsefede DoÄŸruluk ya da Hakikat (1995), ‘Teorik Etik’ EtiÄŸin Teorik Sorunları (2016), ‘Pratik Etik’. EtiÄŸin Pratik Sorunları (2016) ve Varlık ve Bilgi (2017), Ä°nsan Hakları Felsefesi (2018) kitaplarını yayımladı.

 

Ayrıca Etik ve Meslek Etikleri: Tıp, Ä°ÅŸletme, Medya ve Hukuk (2000), The Proceedings of the Twenty-first World Congress of Philosophy, Cilt 1 Ethics (2007), Çocuklar Ä°çin Felsefe EÄŸitimi (2013) ve Ludwig Wittgenstein: Temel Kavram ve Sorunlar (2019) kitaplarının editörlüÄŸünü yapmıştır.

chris-man-jqfPQWxWyW0-unsplash_edited.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

Koray Ural

Dünyaya 1980’de Ankara'da açtı gözlerini. Selçuk Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Vurmalı Sazlar bölümünü 2010’da bitirdi. Finlandiya’da sahne sanatları (resim, tiyatro, dans ve müzik), Fransa’da ise müzik ve müzik terapisi temalı gençlik projelerine katıldı.

​

Yurtiçi ve yurtdışı birçok sahnede perküsyonist olarak görev aldı. Bunun yanı sıra Konya Devlet Tiyatrosunda Nur Subaşı, Ahmet Mümtaz Taylan (Buzlar Çözülmeden), Umut Toprak (Midas'ın Kulakları) yönetmenliÄŸindeki oyunlarda müzisyen, besteci ve koreograflık yaptı. Halen aktif olarak Tan TaÅŸçı orkestrasında konser sahnelerine çıkmakta.

​

MüziÄŸin iletiÅŸim dolayımıyla sosyal yaÅŸamdaki iletiÅŸim sorunlarını irdeleyen Müzikle Ä°letiÅŸim Atölyesinin kolaylaÅŸtırıcılığını yapmaktadır. 

daniele-levis-pelusi-lFOizXw39kE-unsplash_edited.jpg

Lale Tekin Genç

Mut’da dünyaya geldim. Ä°lk, orta ve liseyi Ä°stanbul’da tamamladım. Lisansı Gazi Üniversitesi Meslek EÄŸitim Fakültesi Giyim Sanatları ve EÄŸitimi’nde, yüksek lisansımı Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekstil Bölümü’nde tamamladım. Doktoramı Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Antropoloji’de “Ahmetli Köyü GeçiÅŸ Ritüelleri“ konu baÅŸlıklı tez ile tamamladım.

 

Çalışma hayatıma Milli EÄŸitimde baÅŸlayıp 1995 yılından sonra Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Tekstil Moda Tasarımı bölümünde öÄŸretim görevlisi olarak devam edip emekli oldum. Halen çeÅŸitli yükseköÄŸretim kurumlarında öÄŸretim görevlisi olarak alanımla ilgili dersler veriyor, araÅŸtırma projeleri ve danışmanlıklarını yürütüyor, atölye çalışmalarının kolaylaÅŸtırıcılığını yapıyorum. 

​

Çalışmalarımda yavaÅŸ moda adı altında insana ve ihtiyaca dokunan, doÄŸal olanla bütünleÅŸik ürünler üzerinde deneysel çalışıyorum. Moda bir endüstri ve sırça köÅŸkünde sadece tüketim odaklı. “Çalışmalarımda “tüketim”i sorunsallaÅŸtırıp “patchwork” ya da dilimizdeki ve geleneÄŸimizdeki “ulama” yaklaşımını kullanarak gündelik ihtiyaçlarımızı tüketmeden nasıl çözümleyebiliriz?” sorusundan hareket ederek sürdürülebilirliÄŸi, ileri dönüÅŸümü, kiÅŸiyi kendine yeter kılacak beceri geliÅŸtirmeye yönelik tasarım odaklı atölye çalışmaları ile birikimimi baÅŸta çocuklar olmak üzere paylaÅŸmaktan mutluluk duyuyorum.

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
chris-man-jqfPQWxWyW0-unsplash_edited.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

M. Ertan KardeÅŸ

Felsefe eÄŸitimini Galatasaray, Paris I Panthéon-Sorbonne ve Ä°stanbul Üniversitelerinde almıştır.

 

AraÅŸtırmalarını Walter Benjamin, Cornelius Castoriadis ve Carl Schmitt üzerine yapan M. Ertan KardeÅŸ’in Schmitt’le Birlikte Schmitt’e Karşı, Politik Felsefe Açısından Carl Schmitt ve DüÅŸüncesi (Ä°letiÅŸim Yayınevi, 2015) kitabı 2016 yılında “Uluslararası Felsefe DerneÄŸi” ödülüne layık görüldü.

 

Dar Kapıdaki Mesih, Walter Benjamin ve Politik Felsefesi (Ä°thaki Yayınları, 2017) ve Politik Felsefe Nedir? (Tekin Yayınevi, 2020) baÅŸlıklı kolektif kitaplarını yayımladı. YönsüzleÅŸmiÅŸ SavaÅŸlar: Politik Felsefenin Bir Sınır Meselesi Olarak SavaÅŸa Dair (Pinhan Yayıncılık, 2019) kitabıysa en güncel çalışmalarının bir ürünüdür. Halen Ä°stanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nde öÄŸretim üyesi olan KardeÅŸ, politik felsefe ve çaÄŸdaÅŸ felsefe alanlarında dersler vermektedir.

daniele-levis-pelusi-lFOizXw39kE-unsplash_edited.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

1983 yılında Ä°stanbul’da doÄŸdu. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde lisans ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde yüksek lisansını tamamlayarak sanat ve sosyoloji temelinde üretimlerine devam etti.

​

2013 yılından beri farklı zamanlarda farklı kurumlarda yetiÅŸkinler için kısa film yapımı, çocuklar için modern sanat tarihi, hikâye yazımı ve fotoÄŸraf okumaları hakkında katılımcı atölyeler kurdu. Atölyelerin amacını gündelik hayatın kısıtlayıcılığını aÅŸmak için kurguladı ve ateÅŸleyici fikir egzersizleri ile bildiklerini paylaÅŸtı.

 

Memed Osman müstear adıyla edebiyat sanatıyla münasebette bulunuyor, film sektöründe proje bazlı çalışmasının yanında bir stk bünyesinde çalışmaya devam ediyor.

Mehmet Hacıosmanoğlu

chris-man-jqfPQWxWyW0-unsplash_edited.jpg

Hacettepe Üniversitesi’nde lisans ve yüksek lisans seviyesinde felsefe öÄŸrenimi görerek formel eÄŸitimini tamamladı.
 

Felsefe, “alternatif eÄŸitim”, mimarlık ve sanatla ilgileniyor. Kavram yontucusu ve bilgi iÅŸçisi olarak dert edindiÄŸi kavramlara, ağına takılan olaylara dair felsefeleÅŸtirici nitelikteki üretimlerini konferanslar, eÄŸitimler, atölye çalışmalarıyla ve adına “yazılama” dediÄŸi blog felsefeleÅŸtirileriyle kamusallaÅŸtırmakta.
 

Profesyonel yaÅŸamını; sosyal ve kültürel proje tasarımları ve ilgili süreçlerin yürütücülüÄŸünü; bireysel ve kurumsal felsefi danışmanlıklar; çocuklarla felsefe kolaylaÅŸtırıcı eÄŸitimleri; katılımcı süreç tasarımları; akademisyenlik, editörlük yaparak sürdürüyor.

 

Ulusal ve uluslararası pek çok sivil toplum kuruluÅŸu gönüllüsü bir aktivist olarak da hayata dokunmaya çabalıyor.

Metin V. Bayrak

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
daniele-levis-pelusi-lFOizXw39kE-unsplash_edited.jpg

Müjdelen Tüzün

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

Pek çok örgün eÄŸitim kurumunda yirmi yılı aÅŸkın “sınıf öÄŸretmenliÄŸi” yaptı ve bağımsız olmak adına emekli oldu. Kırk yıldır 0 – 18 yaÅŸ arası farklı öÄŸrenme biçimlerine sahip yüzlerce çocukla çalışıyor. Ä°ki özel çocuk yetiÅŸtirir. BüyüÄŸü sinema tv alanında çalışıyor. KüçüÄŸü, mühendislik tahsil etmesine raÄŸmen annesinin yolundan gitmeye karar verdi.

 

Çocuklarla çalışıyor. Son yıllarda profesyonel eÄŸitimcilikten, farklı öÄŸrenme biçimlerine sahip çocuklarla yaptığı özel çalışmalarından süzülen deneyimlerini çocuk özelinde anneliÄŸiyle de damıtarak baÅŸta eÄŸitimciler ve anneler olmak üzere yetiÅŸkinlerle paylaÅŸtığı eÄŸitimler, seminerler ve konferanslar veriyor. 

​

Daha çok “vaka temelli yaklaşımlar” ile yerleÅŸik bakış açılarını sarsan, tutumlarımızda kalıcı deÄŸiÅŸiklikler yaratan “ezberbozan” örnekleri, mutlu bir geleceÄŸin inÅŸasına katkıda bulunmak adına çalışma konularına ilgi duyanlarla paylaÅŸmayı sürdürüyor. Tüzün’ün perspektifinden çocuklarla çalışmak, ilgilenmek, bir iÅŸ olmaktan çıkıp keyifli hale geliyor. Farklı öÄŸrenen çocuklarla geliÅŸimsel ve bireysel çalışmalar yürütüyor.

​

EÄŸitime dair kiÅŸisel birikimlerini kitaplarla kalıcılaÅŸtırma kararı aldı. Ä°lk kitabı Ubuntu, 2017’de yayımlandı. Åžimdi ikinci kitabını hazırlıyor.

chris-man-jqfPQWxWyW0-unsplash_edited.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

Özlem Marangoz Aydın

TaÅŸranın zakkumlar içerisinde verimli topraklarına, ailesinin ilk çocuÄŸu olarak doÄŸdu, Söke, Aydın. Köye ait her türlü izi hem yüreÄŸi hem de elleri taşır.


Uzun yıllar gezerek, görerek, çok çalışarak ve en sonunda Çocuklarla Felsefe ile tanışarak kendini yeniden buldu. Çocukları hep sevdi, felsefe yaparak tüm insanları, ama özellikle çocukları daha doÄŸru sevebileceÄŸini, daha iyi anlayabileceÄŸini gördü. “DüÅŸünen Sesli Toplum” hayal ediyor.

“DÜÅžÜNÜRYA” yı kurdu çünkü “insana dair her ÅŸey”le ilgileniyor. Opus Noesis’in “hayata dokunan iÅŸler”inin tasarım ve uygulayıcılarından...

Kızı ve oÄŸlu ile birlikte içindeki çocuÄŸu yeniden büyütüyor. Çocuklar ve yaÅŸlıların “yetiÅŸkinler” tarafından baskılandığını düÅŸünmüÅŸtü hep, ölmek için gün sayan, “vazgeçmiÅŸ ve usanmış” yaÅŸlılar tanımıştı.Felsefe yolu ile onların yüreklerine ulaÅŸmak ve

düÅŸünmeyi tekrar hatırlatabilmek için “DüÅŸünsel Demans Terapisi”ni geliÅŸtirdi.

Hikayesine “Huzurevlerinde felsefe yapan ilk kiÅŸi olmak” da eklendi.


En sevdiÄŸi mesleÄŸi; çocuklar ve yaÅŸlılarla felsefe yaparak insan ömrünün baÅŸlangıç ve sonunu sorgulayıp düÅŸünerek birbirine sevgi ile baÄŸlamaya çalışmak…

daniele-levis-pelusi-lFOizXw39kE-unsplash_edited.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

Seran Demiral

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde mimarlık okudu, aynı üniversitenin sosyoloji bölümünde Çevrimiçi Çocuklukta ÖzneleÅŸme Mekanizmaları ismindeki teziyle doktora eÄŸitimini tamamladı. Ä°lkgençlik yıllarından bu yana kurgu yazarlığını sürdüren Demiral’ın Münzevi ve HissizleÅŸme isimli fantazya romanları; Kafası Karışıklar baÅŸlığı altında çocuklarla felsefe ekseninde yazdığı Benden Bize ve Bizden Dünyaya isimli kurgusal çalışmaları, Parmak Uçları, Likya’nın Åžarkısı ve Hatırla ismini taşıyan gençlik romanları yayımlandı. Aynı zamanda bilimkurgu, feminist ütopya, eko-kurgu gibi türlerde yazmayı sürdüren Demiral’ın Hayat Üretim Merkezi adında bir bilimkurgu romanı ile çeÅŸitli antolojilerde yayımlanmış öyküleri vardır. Bu öykülerden genetik bilimkurguyla kadın yazınını buluÅŸturan Gebe, 2021 yılında Future Fiction yayınevi aracılığıyla Futurchia isimli antolojide Ä°talyanca yayınlanmıştır.

 

Çocuklarla felsefe üzerine çalışan Demiral, çeÅŸitli yaÅŸlardaki çocuklarla bir araya gelir, BoÄŸaziçi Üniversitesi Temel EÄŸitim ve Işık Üniversitesi Ä°nsan ve Toplum Bilimleri bölümlerinde yarı-zamanlı öÄŸretim görevlisi olarak çocukluk, çocuk yazını, yaratıcı yazma, sosyoloji konularında dersler verir; romanlar, çocuk kitapları, oyunlar yazar.

chris-man-jqfPQWxWyW0-unsplash_edited.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram

Volkan Altınok

1983 Zonguldak’ta doÄŸdu Zonguldak Fen Lisesi’nden  sonra ODTÜ Felsefe Bölümü ve Mimarlık Kültürü Yandal Programını bitirdi.

 

Felsefe okurken farklı dünyaların kurgulanabileceÄŸini, Sosyal Antropoloji yüksek lisansında ise bu farklı dünyaların yaÅŸandığını öÄŸrendi.

 

Sosyal etki deÄŸerlendirme uzmanı, nitel araÅŸtırmacı, senarist, kent araÅŸtırmacısı olarak çalıştı.

Japonya, Ä°rlanda, Ä°srail ve Ä°talya da çeÅŸitli gençlik projelerinde yer aldı. 

 

Kent sorunları, katılımcılık, yönetiÅŸim ve açık veri konularında çalışıyor. Opus Noesis’te çocuklarla felsefe atölyelerinde kolaylaÅŸtırıcılık yapıyor. Felsefenin özgürleÅŸtirici etkisine inanıyor.

bottom of page