Kinik Felsefe ve Toplumsal Kimliğin Reddi
Sokratesçi geleneğin ilk meyvelerinden olan Kinik felsefe sadece teoride değil, aynı zamanda pratikte de bir yaşam tarzı olarak insanın toplumsal kimliğini toptan reddeder.
Saat ve Yer
13 Ara 2018 19:00 – 21:00
Komşu Kapısı Maçka Dayanışma Derneği, Muradiye, Ömer Rüştü Paşa Cd., Beşiktaş/İstanbul, Turkey
Etkinlik Hakkında
Cicero, felsefeyi gökyüzünden yeryüzünde indirenin Sokrates olduğunu söylemişti. Kastettiği şey, felsefede inceleme konusunun, doğadan insana ve onun toplumsal varlığıyla katıldığı kent yaşamına kaydığıydı. Sokratesçi geleneğin ilk meyvelerinden olan Kinik felsefe sadece teoride değil, aynı zamanda pratikte de bir yaşam tarzı olarak insanın toplumsal kimliğini toptan reddeder. Bu yüzden Kinikler, toplumu meydana getiren tüm değer yargılarını, politik kurumları, yasaları ve elbette politikacıları daimî olarak protesto eden bir yaşam tarzını benimsemiştir. Bu yaşam tarzı diğer felsefe ekollerinin de idealize ettiği erdemli yaşam ülküsünü merkeze yerleştirirken doğayı rehber edinir. Toplumsal olan ile alanın karşısına doğal olan ile alanı çıkarır; insanı toplumsal kimliğinden sıyırarak doğal kimliğini bulmaya çağırır. Bu çağrı bugünün dünyasından nasıl okunmalı ve bugünün insanlarına ne verebilir? "Delirmiş Sokrates" olarak felsefe tarihinde tanımlanan Kinik Diogenes, Sokrates'ten farklı ne söylemişti? Başka hiçbir Yunan felsefe ekolünde görmediğimiz ölçüde toplumsal muhalefetin sergilendiği kinik yaşam tarzı, bugün şikayetçi olduğumuz evrensel politik ve toplumsal düzlemin tüm unsurlarına karşı bize felsefî bir temel sunabilir mi?
GÖRSEL NOTU
John William Waterhouse, Diogenes, 1882
TARİH & SAAT
13 Aralık 2018, Perşembe & 19.00-21.00
AYRINTILAR
* Etkinlik, 50 kişi ile sınırlıdır.
* Katılım ÜCRETSİZDİR.
* Başvuruda kayıt sırası esastır.
* Kontenjan sınırlı olduğundan KAYIT yaptırılması gerekmektedir.
KAYIT
https://goo.gl/X4Bwqe adresindeki formu doldurarak kaydınızı yapabilirsiniz.
————————–————————–————
PAYLAŞIMCI / C. Cengiz Çevik
Dr. C. Cengiz Çevik (1983) İstanbul Üniversitesi, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri Bölümü, Latin Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı’ndan 2007 yılında mezun oldu. 2011 yılında aynı bölümden “Seneca’nın Naturales Quaestiones Adlı Eserinde Doğa ve Ahlak Anlayışı” başlıklı yüksek lisans tezini tamamlayarak mezun oldu. 2018 yılında “Roma’nın Cumhuriyet Döneminde Siyaset ve Felsefe İlişkisi” başlıklı teziyle doktora derecesi kazandı. Temel çalışma alanı Roma düşünce tarihidir. Aynı zamanda antik düşünce ve felsefe geleneğini temel alarak farklı çağlarda siyaset, felsefe ve ikisi arasındaki ilişkiler üzerine yazılan metinlerle ilgili çalışmalarını sürdürmektedir. Cicero’nun Devleti: De Re Publica Yazıları başlıklı kitabın yazarıdır (YKY, 2017) ve Latinceden Türkçeye çeviriler yapmaktadır.